نکته های سلامتی

بوتان، شادترین کشور جهان و دلایلش

بوتان، شادترین کشور جهان و دلایلش

فقط یک کشور در دنیا وجود دارد که جذب دی‌اکسیدکربنش از تولیدش بیشتر است!


طبق قانون کشور “بوتان” در هیچ زمانی مساحت جنگل‌ها نباید به کمتر از ۶۰% از کل مساحت کشور برسد!
🌷 بوتان #شادترین_کشور جهان معرفی شده!
چرا؟
🌸آن ها آلودگی کمتری دارند
مردم بوتان در آلودگی کمتری از هر کس دیگری زندگی می کنند. آنها مطمئنا چیزهایی مانند خودرو در اطراف دارند که سبب آلودگی می شوند. اما بوتان کارخانه و شرکت های تولید ضایعات بسیار کمی دارد. این امر باعث می شود که درکل کشور آن ها بسیار تمیز باشد.اینکه طبیعت وحشی بوتان بسیار زیباست، به این دلیل است که این طبیعت بگازهای مضر شیمیایی آلوده نیست.
🌸 قسمت اعظمی از کشورجزو پارک های ملی است
🌸آن ها به تلویزیون، رادیو یا حتی اینترنت اهمیت کمی می دهند
بهتر است با این قضیه روبرو شویم! این ها باعث می شوند که احساسات ناخوش آیندی در مورد خودمان داشته باشیم. در تلویزیون، افراد زیبا و بسیار پولدار را می بینیم و این باعث حسادت ما می شود. در اینترنت خبرهای بدی از سراسر جهان را می شنویم که احساس خوبی برایمان به ارمغان نمی آورند. به شبکه های اجتماعی معتاد می شویم و وقتی بازخورد مناسبی از مطالب یا عکسهایمان نمیگیریم به شدت ناراحت می شویم. آنها اعتقاد دارند که وقتی از اینها فاصله بگیریم، جهان به مراتب بهتری داریم.
🌸بوتان کشوری است که تولید ناخالص داخلی اش همواره رو به پیشرفت است
وقتی افراد درآمد کسب کنند، همیشه خوشحالند. تولید ناخالص داخلی بوتان طی چندین سال گذشته به طور پیوسته رشد کرده است. بوتان به هند اجازه می دهد سرمایه گذاری زیادی در نیروگاه های آبی کشور خود انجام دهد. پس خود بوتان مجبور به اداره آن نیست. صحبت از مدیریت منابع به روش درست است!
مهم،
💮بوتانی‌ها بنا به اعتقادات آیینی خودشان در “لحظه حال” زندگی می‌کنند. بنابراین غصه گذشته وفرداها را نمی‌خورند. شادمانی آنها درونی و معنوی است. ربطی به داشتن آخرین مدل گوشی آیفون و اینترنت فورجی پلاس ندارد. از نظر آنها زنده بودن اتفاق مهمی است و خودش ارزش این را دارد که بابتش بی‌نهایت خوشحال باشند.
نکات جالب دیگر:
در پایتخت بوتان، حتی یک چراغ قرمز وجود ندارد.
سیگار کشیدن در بوتان غیر قانونی است
پلاستیک نیز ممنوع است
بوتان هرگز مستعمره نشده است
کشتار حیوانات در بوتان ممنوع است
آنها از سرانه فضای سبز زیادی برخوردارند.
منابع: 
lifehack.org
delta.ir
wonders

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *