توصیه های سلامت

دکتر بسکی دوستدار واقعی طبیعت

دکتر بسکی

دکتر بسکی در چند دهه اخیر فعالیت های گسترده ای را در زمینه حفاظت از طبیعت و محیط زیست انجام داد و به پدر طبیعت ایران معروف است. وی همچنین بنیاد جهانی دکتر بسکی را با عنوان مکتب حرمت حیات با هدف حفظ محیط زیست راه اندازی کرد.
پزشک و فعال محیط زیست بسیاری از اموال خود را صرف امور خیریه کرده بود.
تاسیس بیمارستان و زایشگاه دکتر بسکی، تاسیس مدرسه تیزهوشان و همچنین خانه ریاضی استان گلستان و سرای گاندی (تیزهوشان فقیر در روستاها) و وقف چندین باب منزل مسکونی در مشهد از جمله فعالیت های دکتر بسکی است.
دکتر غلامعلی بسکی که «پدر طبیعت ایران » و «بابا بسکی» لقب گرفته است، در سال ۱۳۱۰ ه.ش در روستای « #لیسک » شهرستان سبزوار، دیده به جهان گشود. وی در سال ۱۳۴۵ بیمارستانی را در شهر گنبد کاووس تأسیس کرد و پس از آن در سال ۱۳۴۹ زندگی شهری را رها کرد و به مرور تبدیل به یک گیاه خوار مطلق شد و زندگی خود را وقف دفاع از محیط زیست و تبلیغ گیاه خواری کرده است وی با مطالعه در اسرار طبیعت و رمز و راز آفرینش در زیست و #سلامتی انسان ها به این اعتقاد رسید که کره زمین، برای بقا نیازمند صیانت و حمایت است. پس از آن همه نیرو و امکانات خود را وقف حمایت از محیط زیست کرد. به لطف تلاش های بی وقفه اش بود که انجمن بین المللی « #چینگ_های » وی را به عنوان قهرمان درخشان جهان معرفی و لوح نشان «شفقت» را به وی اهدا می کند.
(منبع : مجله تندرستی)
یک نکته جالب در مورد تغییر روش زندگی ایشون از قول خودش وقتی بود که سرطان گرفته بود و ناامید از درمان شده بود
با خوردن خوشه انگوری احساس کرد حالش بهتر شده…. ادامه داد و با خوردن میوه ها خود را درمان کرد
بعد از آن روش زندگی و تغذیه اش دکرگون شد! و تغذیه هزاران نفر را اصلاح کرد و از بیماری نجات داد
جالب اینجاست که چندی پیش در تلویزیون با این سن بالا شنا و بارفیکس می رفت!

دکتربسکی #دکتربسکی #پدرطبیعت #بابابسکی #بابابسکی #غلامعلیبسکی #طبیعت #طبیعی #طبیعتگردی #طبیعتدوست #گیاهخواری #گیاهخوار #وگان #vegan #خامگیاهخوار #خامگیاهخواری #تغذیهطبیعی #دکترغلامعلی_بسکی #سلامت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *