نکته های سلامتی

فلزات مناسب برای رکاب انگشتر و زینت آلات

فلزات مناسب برای رکاب انگشتر و زینت آلات

برای رهایی از خطرات زیور آلات بدلی بهتربن راهکار متخصصان استفاده از طلای بالای ۱۴ عیار و نقره است.

در دیدگاه اسلامی آن گونه که دکتر پاک نژاد( ۱۳۵۱) می نویسد: «مستحب است فلز انگشتر از نقره باشد و از آهن، مس و برنج مکروه است و طلا برای مردان حرام می باشد.

پوشیدن طلا، مانند آویختن زنجیر طلا به گردن و به دست کردن انگشتر و ساعت طلا برای مردان حرام است.

امروزه در کشور های غرب انگشتر (حلقه طلا) را وارد پدیده های اجتماعی کرده اند و یکی دو کشور اروپای مرکزی بر عکس سایرین حلقه را در دست چپ می کنند، به عنوان این که رفیق یا رفیقه دارند. حلقه ازدواج که امروز تقریباً معمول و همگانی شده نزد مسیحیان باید به عنوان وفاداری از روز ازدواج تا پایان عمر در دست زن و شوهر ( اغلب کشور ها در انگشت چهارم) به عنوان تعلق به یکدیگر داشتن باشد.

امروزه تقریبا هر ایرانی یا هر جوان مسلمان در کل بلاد اسلامی یک حلقه نامزدی در دست دارند که برای آن هیچگونه توجیه علمی ندارند. جز تقلیدی کورکورانه و اعتقاداتی که پایه و اساس علمی ندارد، مثل عبور عصبی از انگشت حلقه در دست چپ که مستقیم به قلب مرتبط است…!!

*یک راهکار مناسب برای حلقه های نامزدی آقایان

امروزه با استفاده از دستگاه های پیشرفته تراش فَسِت، نگین های شفاف دُر را با انواع تراش های الماس گونه به بازار عرضه می کنند و برخی از هنرمندان نقره کار این سنگ ها را به ز یبا یی بر روی حلقه ها و رکاب های مردانه از جنس نقره سوار می کنند که از حلقه های طلای موجود در بازار بسیار ز یبا تر بوده و مقرون به صرفه نیز می باشد.

*طلا و نکاتی در باره آن

طلا سلطان فلزات است و بر اساس بررسی های انجام شده با بدن و محیط زیست هیچگونه واکنش مخربی ندارد. از این رو سالیانی است که صلاحیت خود را برای استفاده در جواهرات و زینت آلات اثبات کرده است.

طلا (درصد طلا بیشتر از مابقی) + مس + نقره = طلای زرد

طلا + نقره (درصد بیشتر از مابقی) + مس + روی = طلای سبز

طلا + مس( درصد بیشتر از مابقی) = طلای قرمز (صورتی)

طلا + نیکل + پالاد وم + نقره + روی = طلای سفید ی

*خواص طبی طلا

طلا باعث تقویت اعصاب در بانوان می شود. همچنین طلا بر روی ناهنجاری های غددی و عصبی تأثیر مثبت دارد و فشار عصبی را در خانم ها کاهش می دهد.

طلا در سالهای۱۹۷۲ برای درمان آرتروز و کاهش درد مفاصل زانو نیز استفاده می شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *